Законопроекти, направлені на виконання Мінських угод («мирні законопроекти») (№2408, №2409, №2410, №2435, №2425, №2419, №2420, №2421, №2422, №2348)

 

№2408 - зареєстрований у ВР 18.03.2015

«Про відновлення соціально-економічних зв'язків в окремих районах Донецької та Луганської областей з метою захисту прав і свобод громадян України, що проживають на цих територіях».

  • Долженков Олександр Валерійович
  • Воропаєв Юрій Миколайович
  • Білий Олексій Петрович
  • Шуфрич Нестор Іванович

Згідно з цією постановою, уряд повинен невідкладно відновити виплати зарплат пенсій та інших видів соціальної допомоги на всій території Донецької та Луганської областей. Окрім того, повинні бути погашені всі заборгованості з цих виплат.

Прийняття цього проекту постанови дозволить також реалізувати вимоги, втілені у Мінських угодах та відновити порушені конституційні права на соціальний захист громадян України, а також тимчасово переміщених осіб.

 

№2409 – зареєстровано у ВР 18.03.2015

«Про надання допомоги в окремих районах Донецької та Луганської областей».

  • Воропаєв Юрій Миколайович
  • Матвієнков Сергій Анатолійович

Законопроектом передбачається:

  • Встановити однаковий режим доступу благодійної та гуманітарної допомоги на непідконтрольні території.
  • Встановити можливість надання допомоги (благодійної та гуманітарної) як безпосередньо набувачам такої допомоги, так і за участю посередників (волонтерів, благодійних і громадських організацій та інших посередників, не заборонених законодавством України).
  • Встановити, що дія законопроекту не поширюється на допомогу (благодійну та гуманітарну), що надається з-за кордону.
  • Спростити порядок доставки благодійної та гуманітарної допомоги на непідконтрольні території.
  • Прийняття цього законопроекту, який розроблено на виконання Мінських угод, дозволить забезпечити безпечний доступ, доставку, зберігання та розподіл гуманітарної допомоги для всіх, хто її потребує.

 

№2410 – зареєстровано у ВР 18.03.205

"Про прийняття заходів щодо відновлення функціонування банківської системи та грошових переказів в окремих районах Донецької та Луганської областей".

  • Воропаєв Юрій Миколайович

Згідно з цим законопроектом, Національний Банк України повинен негайно скасувати всі обмеження стосовно здійснення фінансових операцій банками, операцій з переказу чи виплати коштів небанківськими уcтановами та Укрпоштою в окремих районах Донецької та Луганської областей. Національний банк також повинен впродовж 14-ти днів із дня набрання чинності законом встановити спрощену процедуру відкриття підрозділів банків та відновити діяльність своїх територіальних управлінь у Донецьку та Луганську.

Окрім того, у законопроекті передбачено, що КМУ повинен відновити у Донецькій та Луганській областях діяльність Укрпошти та проведення фінансових операцій державними банками України, в тому числі Ощадним банком.

 

№2435 – зареєстрований у ВР 19.03.2015

«Про особливості управління окремими територіями Донецької та Луганської областей»

  • Німченко Василь Іванович
  • Воропаєв Юрій Миколайович
  • Матвієнков Сергій Анатолійович
  • Сажко Сергій Миколайович
  • Дунаєв Сергій Володимирович
  • Мороко Юрій Миколайович

Запропонований законопроект пропонує утворити на окремих територіях Донецької та Луганської областей, де не діє українська влада, Міжобласне Територіальне об’єднання Донбас (МТО Донбас). Це об’єднання утворюється тільки на певний період часу та не є самостійною одиницею територіального устрою України.

МТО Донбас буде діяти як невід’ємна складова території України. Це потрібно розуміти. Вона матиме статус міжобласного об’єднання із самостійною системою державного управління та наданням місцевим органам самоврядування широких повноважень.

Законопроект пропонує створити Представницьке Зібрання МТО Донбас та Виконавчий Комітет МТО Донбас, які здійснюватимуть всі необхідні управлінські функції. У проекті закону також запропоновано призначити вибори Глави МТО Донбас, депутатів Представницького Зібрання та місцевих депутатів усіх рівнів на території МТО Донбас на 25 жовтня 2015 року.

 

№2425 – зареєстровано у ВР 19.03.2015

Проект Закону про недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб - учасників подій на території Донецької, Луганської областей

  • Шуфрич Нестор Іванович
  • Дунаєв Сергій Володимирович
  • Воропаєв Юрій Миколайович
  • Білий Олексій Петрович
  • Матвієнков Сергій Анатолійович

Законопроект пропонує звільнити від відповідальності осіб, які були учасниками подій на території Донецької та Луганської областей у період з 28 лютого 2014 року до дня набрання чинності цим Законом.

Також передбачається, що всі існуючі кримінальні та адміністративні провадження підлягають закриттю, а нові, які стосуються подій у Донецькій та Луганській областях, не можуть бути відкриті.

Прийняття закону про амністію учасників подій в Донецькій та Луганській областях стане черговим кроком на шляху до встановлення миру в Україні. Ця амністія поширюється лише на тих людей, що добровільно складуть зброю і припинять протиправні дії протягом трьох днів з набуття чинності закону.

 

№2419 зареєстровано у ВР 19.03.2015

Проект Закону про створення та функціонування вільної економічної зони "Донбас"

  • Долженков Олександр Валерійович
  • Воропаєв Юрій Миколайович

Законопроектом передбачається:

  • На території ВЕЗ «Донбас» з урахуванням рішень, прийнятих відповідними органами місцевого самоврядування, справляються загальнодержавні та місцеві податки, збори, визначені статтями 9 та 10 Податкового кодексу України, статтею 271 Митного кодексу України, з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на території ВЕЗ «Донбас», з операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням), які виникають на території ВЕЗ «Донбас».
  • Тимчасово, протягом трьох років, наступних за роком створення ВЕЗ «Донбас», звільняється від оподаткування прибуток новостворених підприємств, у яких розмір доходів протягом річного звітного періоду наростаючим підсумком не перевищує п’ятдесят мільйонів гривень та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не менше ніж 40 осіб.
  • На період функціонування вільної економічної зони «Донбас» для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад сіл, селищ та міст Донецької та Луганської областей до доходів бюджетів Донецької та Луганської областей, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать податкові надходження по загальнодержавним податкам та зборам, визначеним в статті 9 Податкового кодексу України, окрім податку на додану вартість, які формують загальний фонд Державного бюджету України згідно з частиною 2 статті 29 Бюджетного кодексу України.
  • Тимчасово, на період функціонування вільної економічної зони «Донбас» не розповсюджуються положення пунктів 57.1, 57.1-1 статті 57 цього Кодексу в частині обов’язку сплачувати авансові внески з податку на прибуток на платників податків, які перебувають на обліку в контролюючих органах або мають податкову адресу в населених пунктах в окремих районах Донецької та Луганської областей, на які розповсюджується правовий режим вільної економічної зони «Донбас».
  • Тимчасово, на період функціонування вільної економічної зони «Донбас», єдиний внесок, встановлений Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» не сплачується платниками єдиного внеску.
  • На території ВЕЗ «Донбас» може застосовуватися мультивалютний режим, за яким для оплати вартості товарів, що продаються у межах ВЕЗ «Донбас» використовується як гривня, так і валюти іноземних країн.

Будь-які безготівкові платежі (перекази) з території ВЕЗ «Донбас» на іншу територію України або за межі України здійснюються виключно у гривні або у вільно конвертованій валюті.

 

№2420 – зареєстровано у ВР 19.03.2015

Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо створення та функціонування вільної економічної зони "Донбас")

  • Долженков Олександр Валерійович
  • Воропаєв Юрій Миколайович

Законопроектом передбачається внесення змін до Податкового кодексу України з метою створення правових підстав для функціонування вільної економічної зони «Донбас».

Прийняття законопроекту дозволить створити правові підстави для функціонування вільної економічної зони «Донбас», збільшити податкові та неподаткові надходження місцевих бюджетів відповідних районів Донецької та Луганської областей, за рахунок яких будуть відновлюватись об'єкти промисловості, транспортної та соціальної інфраструктури, житлового фонду, підвищуватись інвестиційна привабливість регіонів, що призведе до створення нових робочих місць та прискорення їх соціально-економічного розвитку.

 

№2421 – зареєстровано у ВР 19.03.2015

Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України (щодо створення та функціонування вільної економічної зони "Донбас")

  • Долженков Олександр Валерійович
  • Воропаєв Юрій Миколайович

Законопроектом, зокрема, передбачається внесення змін до Митного кодексу України з метою створення правових підстав для функціонування вільної економічної зони «Донбас.

Прийняття законопроекту дозволить створити правові підстави для функціонування вільної економічної зони «Донбас», збільшити податкові та неподаткові надходження місцевих бюджетів відповідних районів Донецької та Луганської областей, за рахунок яких будуть відновлюватись об'єкти промисловості, транспортної та соціальної інфраструктури, житлового фонду, підвищуватись інвестиційна привабливість регіонів, що призведе до створення нових робочих місць та прискорення їх соціально-економічного розвитку.

 

№2422 - зареєстровано у ВР 19.03.2015

Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо створення та функціонування вільної економічної зони "Донбас")

  • Долженков Олександр Валерійович
  • Воропаєв Юрій Миколайович

Законопроектом, зокрема, передбачається внесення змін до Бюджетного кодексу України з метою створення правових підстав для функціонування вільної економічної зони «Донбас».

Прийняття законопроекту дозволить створити правові підстави для функціонування вільної економічної зони «Донбас», збільшити податкові та неподаткові надходження місцевих бюджетів відповідних районів Донецької та Луганської областей, за рахунок яких будуть відновлюватись об'єкти промисловості, транспортної та соціальної інфраструктури, житлового фонду, підвищуватись інвестиційна привабливість регіонів, що призведе до створення нових робочих місць та прискорення їх соціально-економічного розвитку.

 

№2348 - зареєстровано у ВР 10.03.2015

Проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання" (щодо утворення Комітету з питань комплексного вирішення проблем Донецької та Луганської областей)

  • Воропаєв Юрій Миколайович
  • Матвієнков Сергій Анатолійович

Проектом до предмету відання Комітету з питань комплексного вирішення проблем Донецької, Луганської областей пропонується віднести:

  • додержання прав і свобод людини і громадянина на територіях Донецької, Луганської областей;
  • біженці, вимушено переселені особи з територій Донецької, Луганської областей;
  • державна політика у сфері соціального захисту громадян на територіях Донецької, Луганської областей;
  • соціальні гарантії, забезпечення достатнього життєвого рівня людини на територіях Донецької, Луганської областей;
  • державна політика у сфері регулювання трудових відносин та зайнятості населення на відповідних територіях;
  • житлово-комунальне господарство на територіях Донецької, Луганської областей;
  • Державний бюджет України, державна бюджетна політика та міжбюджетні відносини, відповідно до компетенції Комітету;
  • питання адміністративно-територіального устрою відповідних територій;
  • організація та діяльність місцевих органів виконавчої влади на відповідних територіях тощо.